Most olvasnak:)

Most olvas

2011. március 5., szombat

Insafe hálózat - Biztonságos Internet Nap -

"Az újszülöttnek minden vicc új."
Ami elkerülte a figyelmemet nem is új, s én sem vagyok éppen újszülött:). Ráadásul nagyon sok szó esik manapság az internetezés biztonságáról, tudatos használatáról. Sőt a tanítványaimnak is ajánlottam erről az oldalról tartalmat, amely a tudatos internetezéssel kapcsolatos ld. Üzenőfal.
A lényegre térve. Feladatvadászat közben leltem a következő munkafüzetre.
Letölthető innen vagy a képre kattintva.
A 30 oldalas munkafüzetet ajánlják 4-8 éves korosztály számára. Lehetőséget ad szülőknek, pedagógusoknak arra, hogy együtt tevékenykedve a gyermekekkel bepillantást nyerhessenek, hogy milyen hatással lehet/van a technológia a mindennapi életükre. Az angol nyelvű,  www.saferinternet.org oldalon szülők, pedagógusok számára kézikönyv is található a munkafüzet felhasználásához. Matricák is rendelhetők a munkafüzethez a info-insafe@eun.org címen.
A Nemzeti Tudatosság központok Európa 27 országában, köztük hazánkban is, Izlandon, Oroszországban, Argentinában, Ausztráliában, és az Amerikai Egyesült államokban is megtalálhatók. Ezek a központok kapcsolatban állnak oktatási intézményekkel, könyvtárakkal,   társadalmi és ipari/gazdasági szervezetekkel, terjesztve, bemutatva a jó gyakorlatokat a tudatos és biztonságos internethasználat területén.
A magyar partneroldalon - www.saferinternet.hu - találhatók a Netezz biztonságosan! cím alatt olyan videók, melyek ötleteket adnak az internet tudatos felhasználásához. Híreket olvashatunk eseményekről, rendezvényekről is. Pl.:

Ebben az évben a Biztonságos Internet Napon (február 8.) 

A Biztonságos Internet Nap az EU Safe Borders projektjének kezdeményezéseként 2004-ben indult útjára, majd 2005-től az Insafe hálózat szervezésében nőtte ki magát világszintű eseménnyé, amelyet ma már több mint 60 országban, köztük Brazíliában, Japánban és Kenyában is megrendeznek.  -

került átadásra a Kiváló Online Gyermektartalom Pályázat   eredményének kihirdetésére is. A közösségszavazatokat a Facebookon  lehetett megtenni (Érdemes böngészni a pályázó oldalak között.). Mind a hivatalos, mind a közönség díjat az egyszervolt.hu oldal nyerte. :)
Témában ide kapcsolódik a következő ajánlatom is. Ugyancsak kisiskolásoknak javasolnám a következő játékot, mely a helyes internetcímek kiválasztásában segít - bár még engem is megtréfált:( ALMA KALAND. Lehet, hogy idősebbek is elkezdhetik.;-)

3 megjegyzés:

  1. Kedves Évi!

    Az Almakaland játékot én is kipróbáltam a 6. osztályos gyerekekkel. Nagyon élvezték. A magasabb szinten már figyelniük kellett a címek pontos írására is, amit először nem is vettek észre. Többen versenyeztek is egymással:)))
    A munkafüzetet is köszönöm, már le is töltöttem és bele is néztem. Aranyosak a rajzok is és a feladatok is nagyon tetszenek. Ki is próbálom majd a 4. osztályosoknál. Igaz, ők már nagyobbak, mint a megjelölt korosztály, de szerintem tetszeni fog nekik is, és sokat is tanulhatnak belőle.
    Nagyon köszönöm, hogy mindig felhívod a figyelmet érdekes oldalakra és alkalmazásokra:)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi:) Én is gyűjtögetek tőled.

    VálaszTörlés
  3. Én meg Mindkettőtöktől!
    Így "könnyű az élet"...
    Köszönöm: Irma

    VálaszTörlés