Most olvasnak:)

Most olvas

2010. május 16., vasárnap

TC05A03

Miután az első két hét tananyagán átrágódtam (Valahogy mostanában szívesebben olvasnék Rejtő könyveket, ha lenne rá időm – időnként keresek rá.), hiányérzetem támadt. Ugyan már volt szó metaadatról és a címkékről is, de igazán összehasonlításhoz gyengének találtattak az ismereteim. Jött a jó öreg Google. Itt egy rahedli üzleti témát találtam, tehát vissza a Tenegenre. Jól gondoltam, a harmadik heti anyagok között megtaláltam a nekem valót.
A metaadatok mindaddig szimpatikusak, amíg nem szövi át az oktatás (IEEE/LOM - 2001 - 9 kategória, 70 mező, brrrr) , attól kezdve számomra túl rágós a dolog. Számomra a DCMI szabvány- tartalomra, szerzői jogra, jellemzőkre kiterjedő tulajdonságok megnevezése -teljesen kielégítő lenne a felhasználási szint (időnként nem mérvadó, gyűjtögetek én az óvodától az egyetemig szinte mindent), témakör kiegészítésével. A címkézésbe is bele tudok keveredni. Hol túlcímkézek, bár szerintem ez a jobbik, hol én is keveslem a tag-eket egy idő után. A szükségességét belátom mindkettőnek, valóban megkönnyítik a keresést.
Keresés, ezzel töltöm az időm jó nagy részét, mivel évek óta tankönyv nélkül tanítok. Hol a saját, hol az internetes, könyvtári anyagok között kutatok valami jó, valami más, valami … után. A gyakorlati képzéshez rengeteg anyagra volt szükségem, kinőttem a saját bázist. Néhány tanítással, tanulással kapcsolatos bázist feltöltöttem a Netgen könyvjelzői közé. Informatikus kollégáim erőszeretettel osztják meg anyagaikat, legyen szó elméleti, gyakorlati munkákról. Én legszívesebben e mini adatbázisokat használom. Mindegyikben beleszövődik a kolléga egyénisége is.

Legújabb találmányom egy üzleti adatbázis, melyen fizetős tanfolyam, de ingyenes tudástár is található. Sőt egy interaktív osztálytermi kezdeményezés is. GEVA PC FELHASZNÁLÓI TUDÁSTÁR. Blog és fórum is színesíti ezt az általam frissen megtalált adatbázist.

Érdekes az oldal hírcsatrona jelzése, akár az oldal licencének is tekinthető lenne. Én a Creative Commons licencek közül a következőt választottam hosszas elmélkedés után a Moodle kurzusomhoz.

Nagyon jó lenne, ha ezek a licencek elterjednének, egyszerűbb lenne a tananyagelemek, interneten talált anyagok felhasználnálása.

2 megjegyzés: