Most olvasnak:)

Most olvas

2009. november 17., kedd

2-3. hét tudásszintmérő (2)


Újra magyarázom a "teljesítményemet". Az agyam, mint a szita. Olyan közepes teljesítményt értem el, hogy.... Tegnap még én írtam a tanulóimról, hogy mindent elfelejtenek:(

Bevallom, nem vagyok képes hosszú távon megjegyezni fogalmakat, meghatározásokat. Ez így nem igaz. Nem akarom megjegyezni. Nem használom.


Kedves Kollégák és én!


Vegyük tudomásul, hogy amit nem használunk nap, mint nap az elfelejtődik. Illetve néhány lexikon fejű illető agyában megmarad.
Többen nem vagyunk lexikon fejűek. Ha ilyenek lennénk mindannyian, nem lenne szükség telefonkönyvekre se:)
Elgondolkodtam...

Biztos, hogy jó az a módszer, amikor fogalmakat, meghatározásokat igyekszünk betölteni a tanulók fejébe?

Mikor jutunk el ahhoz a szinthez, hogy a mindennapi életben, munkában, .... hasznosítható tudásnak lesz értéke?

Ennek teljesen ellentmondanak a vizsgakövetelmények. Hiszen pont azért töltük tölcsérrel a lexikális tudást, mert a vizsgákon ezt mérik. Jól van ez így???!

Biztos, hogy fogalmakat csuklóból kell meghatározni?
Biztos, hogy a történeti kronológiát álmomban is kell tudni?
Biztos, hogy .....?

Miért csak akkor világosodik ez meg teljesen, ha "akasztják a hóhért" :( ?

2 megjegyzés:

  1. Őrületesen jó a stílusod Éva! Olyan eszenciákat olvasok Nálad! Most is elgondolkodtam azon, mennyire igazad van... Azon meg nem akarok, hogy ez miért nem nekem jutott eszembe?:-)

    VálaszTörlés
  2. Igazatok van! A leckékből általában a feladatokat, alkalmazásokat élvezem jobban, a száraz információk nekem is terheek egy picit. Megbírkózom velük, de nem biztos, hogy valaha használni fogom őket. bizonyára így vannak ezzel a diákok is,nem csodálkozhatunk rajtuk.
    Igen, most mi is ugyanabban a cipőben járunk!

    VálaszTörlés