A 14-18 éves tanulók internethasználatának felmérése alapján a korosztály szívesen tölti idejét a közösségi oldalakon. Itt beszélik meg tapasztalataikat, mindennapjaikat, elmondják véleményüket, tanácsot adnak/kérnek. Tulajdonképpen itt élnek közösségi életet. Ezt kihasználva gondoltam arra, hogy a közösségi programok szervezésére, a közösségi munka elősegítésére, közösségépítésre, vélemény nyilvánítás elősegítésére, döntéselkőkészítésre nagyon jó eszköz lenne a Voicethread web 2.0 alkalmazás.
Nézzünk pl. egy osztálykirándulást, illetve a kirándulás helyszínének és programjának kiválasztását.
Előkészítésként megadhatjuk a kirándulás időpontját, tartalmi célját.
Kérhetünk a tanulóktól ötleteket ötletroham segítségével, majd ezekből selejtezve megkezdhetjük az anyaggyűjtést (kép, látnivaló, programötletek), akár csoportmunkába. A gyűjtött anyagot összegyűjthetjük egy adathordozóra, (akár hálózatra).
Regisztrálás, jelszó megadása után képsorozatot állíthatunk össze a http://www.voicethread.com/ oldalon. Miután nyilvánossá tettük az elkészült "diasort" az osztály elmondhatja véleményét a diákon szóban vagy írásban, esetleg rajzban. A vélemények kiértékelése után az osztály meghozhatja a döntését. Ezek után: Jó utat!
Akár egy osztály, iskola tisztségveselőinek megválasztását is előkészíthetjük vagy az éves, havi
program összeállítását.
program összeállítását.
Az online gondolattérkép Mindmeister alkalmazását nagyon jónak tartom, sőt papír alapon eddig is használtam rendszerezéshez, összefoglaláshoz. Amennyiben kooperatív mószereket is felhasználhatunk egy-egy ág kidolgozásához. Miután regisztráltunk a http://www.mindmeister.com/ oldalon és megismertettük a tanulókkal abasic alkalmazás lehetőségeit, akár csoportos felfedeztetéssel is.
Feldolgozhatunk, összefoglalhatunk kötelező olvasmányoka, illetve tanul szépirodalmi műveket is.
Pl.: a teljesség igénye nélkül így
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése