Most olvasnak:)

Most olvas

2009. november 24., kedd

Összevontan

Ügyeletes leszek.

Reggel a suli felé haladva sandán nézek felfelé, s fohászkodom mindenhez és mindenkihez a délelőtti csapadékmentes időért. Nem szeretnék iskola folyosón tomboló diákok között 5 szünetet eltölteni, s bocs ebből kettőt az osztályteremben:( Az első és negyedik szünetet - a második és harmadik ugyanis etetés:) -. Ez most a legújabb találmány. Egyszerűen nem tudom hova tenni.

Közeleg a karácsony.

Na, nemcsak az üzletek rikító fillingje hívja fel a figyelmemet erre a várt eseményre. Sorra dőlnek ki a kollégáim. Bármilyen hihetetlen semmi köze hozzá a terjedő influenzavírusnak. Néhány vírusnál is ártóbb kicsinyméretű, agresszív és neveletlen egyed jobban megtizedeli egy intézmény dolgozói létszámát, mint a sokat emlegetett kór.

Szóval kezdenek a képzeletbeli poharak csepegővé válni. A kollégák torkig vannak.

Eddig két kollégát helyettesítünk lassan egy hónapja. Az egyik nyugdíj előtt áll. Februártól lesz esedékes a dolog. Az előző évben is novemberig bírta. Gond egy szál sem, szeptemberben 9. osztályban osztályfőnök lett. Ezt sem értettem. Teljes óraszámot hajt a testület.

November 23. Nemcsak ünnepeltünk, .... A szünet után fiatal kollégánkra többet nem volt szükség. Nem telt le a három hónap, szakmailag nem felelt meg - az előző évben is szerződéssel dolgozott itt -. Másnaptól újabb teljes óraszám szakadt a maradottakra. Azóta csak a félholtak nem jönnek be, őket betolják:(

Ma az első négyórán összevonva dolgoztam.

Első óra.

12. évfolyam tanulóinak kiszórtam a feladatot. Gyakorlat. Papírforma nem jött be. Majd behozom. Itt a nyolcadik. Első órán még böngészenk a neten. Kérdés itt, segítség ott. Csengetés. Ügyelet.
Második óra.

Tizenkettedikesek új papír, új feladatok, az előző órán elmaradó felcsörlőzése, már érti. Nyolcadik fejben számol, nekik matek órát tartok. Az egyik huszonegyezni akar, kártya a zsebembe. Most már 100-zal szoroz. Leleményes ded telefonon számol. Telefon kártya mellé. Alku. Ha kész a feladat, folytathatod a motoros játékot a neten:( Miért érzem úgy, hogy nekem csak 19-em van, nekik 21?:( Tizenkettedikesek bőszen hallgatnak, fejük a monitorban. Nem látnak, nem hallanak, nem beszélnek. Úgy érzem, hogy öten vagyok a teremben. Bea pálcikákon számolja ki a 8-2-t. Az előző szünetben tudtam meg, hogy nem is tud kivonni, összeadni is csak tíz körében. Integráltunk. Ezt sem értem. Egy fiú dolgozik bőszen és csendben. A hátamon folyik a víz. Lehet, hogy rémálmaim lesznek? Csengetés. Ügyelet.

Harmadik óra.

Hagyomány elve. De jó, hogy a gépen van multimédiás program. Most hálás vagyok. Nyolcadik vadul gépel, találgat j vagy ly? Betti alsó tagozatos változatot old meg. Hálás közönség. Lassan olyan fáradt, hogy lebukik a székről. Tizenkettedik korrepetál, most ők zárkóztatják fel elmaradott társukat. Duplán sajnáló tekintetek, bíztató mosolyok.
Már egy testben közlekedek, csak a fejemből van egy helyett 3, 7, ....
Csengetés. Etetés.
Negyedik óra.


Nyolcadik el, helyette 11. Őket legalább ismerem. Szöveget szerkesztenek, majd böngésznek a neten. Tizenkettedikkel végre válthatok néhány szót. Átnézzük az eddigi munkákat. Néhány elméleti kérdést beszélünk meg. Jaj, csengettek. Bár előtte kopogtak. Védőnő be. Oltás és véradás. De, aki mindkettő, az ....
Ötödik óra.


A papírforma itt sem jött be. Holnapra eltéve. Ügyelet a véradóban. 18 éves Gyurkát felkisérem előtte az oltásra. Fogom a kezét:) Megmaradt, már mosolyog. Vissza a véradóba.
Minden tanuló itt az osztályból. Maradok én is. Adok én is.

Hatodik óra.

Ők is elfáradtak. Internet. Vázlat el. Web 2.0 Mit tudnak a közösségi oldalak? Hálásak. Én is.

Csengő.
Kapun ki. Még nyitva van. Csak 2-kor zárják be. Attól kezdve a sulit megkerülve lehet eltávozni. Ez már egy éves találmány. Mindenki szereti:( Én is. Napsütés ezerrel.
Most sétálok, a családot csak utána nyaggatom:)

Nem hittem volna, most könnyebb. Kiírtam magam:)

1 megjegyzés: